چند روز پس از صدور حکم قصاص و اعدام برای قاتل ستایش - دختر شش ساله افغان - پسر نوجوان که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شود، درحالی‌که هنوز حکم به‌طور رسمی به وی ابلاغ نشده است، حکمش را در روزنامه‌ها خواند.

متهم

روز شنبه، يكي از وكلاي اولياي دم از صدور رأي براي قاتل خبر داد و گفت وي به اتهام قتل، تجاوز و جنايت بر ميت به‌ترتيب به قصاص، اعدام و پرداخت ديه محكوم شده است. هر چند اين رأي هنوز به‌طور رسمي به متهم ابلاغ نشده است اما يك روز بعد پسر نوجوان خبر صدور حكم اعدامش را در روزنامه‌ها ديد.

يكي از مددكاران اميرحسين در اين‌باره به همشهري گفت: ما در كانون به‌دنبال اين بوديم كه زمينه را فراهم كنيم تا بتوانيم حكم دادگاه را به اميرحسين اعلام كنيم اما او گفت كه حكمش را در روزنامه‌ها ديده است. وي ادامه داد: اطلاع‌رساني به اين شكل ممكن است براي اين پسر كه هنوز به 17سالگي هم نرسيده، تبعات جبران‌ناپذيري داشته باشد و ما تلاش مي‌كنيم مراقبت بيشتري از او انجام دهيم تا مبادا تصميم مرگباري بگيرد.

وي ادامه داد: در اين مدت اميرحسين سعي مي‌كند با ورزش كردن اوقاتش را بگذراند. اين مددكار افزود: اميرحسين در اين مدت متوجه مسير اشتباهي كه در زندگي‌اش طي كرده، شده است. او بارها گفته كه كاري كه انجام داده غلط بوده و حالا هم پشيمان است. او مي‌گويد كه اميدوار است پدر و مادرش كه در اين مدت فشارهاي زيادي را تحمل كرده‌اند، بتوانند رضايت اولياي دم را جلب كنند. امير حسين متهم است روز 21فروردين‌ماه امسال دختر شش ساله‌اي به نام ستايش را كه در همسايگي‌شان در خيرآباد ورامين زندگي مي‌كرد، به خانه‌شان كشانده و وي را به قتل رسانده است.

کد خبر 347595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha